Czy gra bez zabijania, agresji i hałasu może być grą o wysokim playablity? Wydaje się, że chyba tylko pasjans, ale tu mam dla was niepodziankę. Cloud to gra oparta na koncepji psychologicznej, która nazywa się Flow (Przepływ). Flow to stan zadowolenia, kreatywności, całkowitego zaangażowania, w którym problemy wydają się znikać i doświadcza się uczucia transcendencji.
Podstawowe zasady przeżywania doświadczenia Flow to:
1. Jasne założenia (zasady i oczekiwania są przejrzyste)
2. Koncentracja (możliwość wejścia głębiej w doświadczenie)
3. Połączenie świadomości i doświadczania
4. Zmienione poczucie czasu
5. Natychmiastowe i dokładne zwroty (nagrody i kary
6. Równowaga pomiędzy umiejętnościami i wyzwaniami (aktywność nie jest zbyt trudna, lub zbyt łatwa)
7. Poucie kontroli na sytuacją (aktywnością)
8. Aktywność jest nagradzana, więc następuje wrażenie bezwysiłkowości
Więcej o Flow możecie poczytać w linku do Wikipedii, który podałem wyżej. Gra charateryzuje się łagodną i miłą muzyką, ładnymi kolorami, wywołuje uczucie radości, wolności i lekkości. Spróbujcie sami kierować chmurami, powiększać je i latać w przestrzeni.
Zanim ściągniecie grę (trochę zajmuje), możecie na stronie obejrzeć filmik, który powinien was zachęcic :)
Jeszcze jest, jednego z autorów tejże, gra flOw, oparta na tej samej teorii:
http://jenovachen.com/flowingames/
Flow też jest fajna, nawet prostsza, tylko klimacik mniej leciutki. W każdym razie, trochę czasu nad nia spędziłem wczoraj w pracy ;)
Pozdrawiam
Ishi czy znasz może jakieś inne gry w tej tematyce lub inne łagodne gierki?
Methos
P.S. bardzo fajna stronka – oczuwiście Twoja
Pozdrawiam raz jeszcze
Miało być: oczywiście
:)
Dzięki. Nie znam niestety, natknąłem się na tą przypadkiem. Spróbuj w google ze słowami „game” i „flow” :)
a jak sie w to gra? Sciagnelam ale oprócz latania to nic nie moge zrobic :(
Nie pamiętam już dokładnie, ale lata się i zbiera chmury w większą całość. W grze jest demo jak się to robi.